reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Koreň Čižmárovie

Ján Koreň Čižmárovie

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto ma pozná, vie kto som. A kto nie, nech si prečíta moje príspevky. Možno ma spozná. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

... lebo karamelový puding

Ján Koreň Čižmárovie

... lebo karamelový puding

Čo som to vlastne chcel písať? Nuž, asi v podstate o slobode. Dovolím si citovať Wikipédiu: „Sloboda je neprítomnosť donucovania: nemusenie robiť to, čo sa nechce, z čoho však nevyplýva smieť robiť, čo sa chce;" Sme závislí na slobode. Slobodne môžeme ísť kam chceme, slobodne si môžeme kúpiť čo chceme, slobodne môžeme robiť čo chceme, vlastne čo nám zákon nezakazuje. Pri pohľade na momentálne fungovanie sveta to zhrniem v skratke: „Idem do nejakého obchodu, kúpim proste niečo a určite si zanadávam, lebo som kúpil dáky kšunt." ... Asi takto som chcel pred nedávnom začať písať ďalší príspevok do môjho blogu. A tu som aj vtedy skončil, lebo mi došli slová. V podstate mi došlo zdravé rozhorčenie, zápal hnevu a chvíľkovej melanchólie a azda aj všetkého iného toho, pod čoho vplyvom sa akosi ľahšie, rýchlejšie, šťavnatejšie a oduševnenejšie píše. A takto to tu, teda v mojom počítači stálo a čakalo, kým znovu dôjde či objaví sa odniekiaľ opäť to správne rozhorčenie. Stačilo si len kúpiť karamelový puding značky COOP Jednota - Tradičná kvalita.

  • 2. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
... nepije sa u vás trochu veľa?

Ján Koreň Čižmárovie

... nepije sa u vás trochu veľa?

... a keby aj ...... a keby aj ... veď konzumácia alkoholu (chlastanie, ožieranie, drinkovanie, nasávanie, požívanie, degustovanie, smädozaháňanie, ... ) patrí odjakživa k slovenskému životu, či už v meste alebo na dedine. Pitie nás sprevádza od narodenia. Pije sa keď sa zapíja krst, kedy nám naši známi ale aj rodinní príslušníci pripíjajú na náš šťastný život a dobré zdravie, pijeme my, keď tento dar z vienka oplácame všetkým okolo a pre zmenu pripíjame na zdravie a šťastie im, nuž a na koniec sa pije aj na kare a pripíja sa na posledné zbohom a šťastnú cestu na onen svet. A v kútiku duše všetci veria, že sa hádam pije aj tam. Veď načo by si potom ľudia do rakvy nechávali pálenku baliť, peniazmi sa obkladali, či karty nezabúdali do vnútoerného vrecka na strane pri srdci pristrčiť. Z môjho pohľadu to bude asi preto, že sa na tom druhom predsa len nejako fungovať musí a v zvyklostiach z predošlého života je pokračovať treba. Dokonca aj výhodu to hádam dáku má, ale v tomto bode sa my naskytá určitá nejasnosť. Myslíte, že čisto teoreticky, aj anjelom môže tvrdnúť pečienka? Ja skôr myslím, že nie, ale predsa len by nebolo na škodu to overiť ... hádam pán farár dakedy prezradia.

  • 15. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 268x
  • 0
... tak teda začíname ...

Ján Koreň Čižmárovie

... tak teda začíname ...

... ale zatiaľ len pomaličky ... potichúčky ... aby ma nenašli ... či ako sa to hovorí? ... Moja stará mama vravieva: "Buďme potichu, chytíme aj starú", alebo, že by to bolo: " ... pomaly, pomaličky, chytíme aj starú"? To už teraz presne neviem, ale každopádne to funguje pri naberaní rezancov zo slepačej polievky ... vlastne z akéhokoľvek vývaru. Pýtate sa aká je v tom logika? Nuž veru preveliká a každý, kto si toto prečíta, by si mal byť vedomý, s akým pokladom ľudskej múdrosti som sa tu teraz podelil. Ináč by sme jedli len vodu z polievky a rezance by v hrnci zostali. A neviem ako vy, ale ja mám rezance veľmi rád. Hlavne tie domáce ... od starej mamy.

  • 14. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu